Brugervilkår

INDLEDNING

De generelle salgsbetingelser gælder mellem den person, de foretager et køb på hjemmesiden www. ekoi.fr og virksomheden JCR EKOI. Den person, der foretager købet, skal være myndig. 

EKOI er et registreret varemærke under anpartsselskabet JCR med en kapital på 8000€ beliggende på 90 route de l'industrie - ZI Le Capitou - 83600 Fréjus - Frankrig

www.ekoi.fr

E-mail: contact@ekoi.fr

Tlf: 04.94.95.25.86

Handelsregister 440 327 518 Fréjus

SIRET: 44032751800047

Moms inden for Fællesskabet: 944 403 275 18 

Publishing director: Jean-Christophe Rattel 

Kunden har læst disse Generelle salgsbetingelser og accepterer dem. Når kunden godkender ordren, accepterer han/hun uden forbehold disse Generelle salgsbetingelser.

 


PRODUKTERNE 

Produktdata

Produktdata for de varer, du bestiller, ses på de enkelte sider på www.ekoi.fr. Ekoi forpligter sig til at præsentere produkterne så nøjagtigt som muligt.

Alle de viste produkter overholder fransk lovgivning.

Kun de oplysninger, der findes på produktbeskrivelsen, gælder som bevis mellem Ekoi og køberen. Sælgeren Ekoi kan ændre eller slette disse oplysninger. 

 

Tilgængelige produkter 

Sælgeren Ekoi forpligter sig til at sende alle de produkter, køberen har bestilt og betalt, så længe lager haves.

Hvis et produkt ikke længere er på lager, efter køberen har gennemført bestillingen, giver Ekoi kunden besked via e-mail eller telefon og forpligter sig til at tilbyde ham/hende et af følgende:

- En refundering der svarer til værdien af det produkt, der ikke længere er på lager.

- Et tilgodebevis til en værdi af prisen for det produkt, der ikke længere er på lager, som sættes ind på kundens konto

- En ombytning

 

Hvis der bedes om en refundering, forpligter Ekoi sig til at sende refunderingen til kunden inden for 3 hverdage fra den dato, hvor kunden har foretaget anmodningen. Det refunderede beløb indsættes direkte på den konto, der blev anvendt til at betale for bestillingen.

 

PRISERNE

Priserne på vores produkter vises i euro inkl. moms og omfatter ikke eventuelle forberedelsesgebyrer og levering.

Den gældende pris er den, der ses på produktsiden på købsdatoen.

Din ordre kan omfatter leveringsgebyrer alt efter det samlede beløb og det land, ordren skal leveres til.

Alle transaktioner uden undtagelse skal betales i euro. Den medregnede moms er fransk moms. Den aktuelle takst er 20,00.

I tilfælde af ændring i form af et fald eller en stigning vil denne ændring straks afspejles i priserne. 

Virksomheden JCR forbeholder sig ret til at ændre sine priser når som helst. 

 

Den samlede pris for ordren omfatter:

- Den samlede pris for de købte produkter inkl. moms fratrukket eventuelle rabatter

- Gebyrer for forberedelse af ordren

- Gebyrer for forsendelse af ordren 

 

Ændringer af priserne

I tilfælde af reklamefremstød, spottilbud eller kampagner kan de angivne priser falde midlertidigt i en periode, der angives på hjemmesiden.

Disse eventuelle prisfald kan ikke være genstand for en anmodning om refundering fra køberen, hvis han/hun har betalt pen højere pris for produktet/produkterne uden for kampagneperioden. Omvendt skal Ekoi respektere de priser, der er angivet den dag, ordren godkendes, også hvis den siden er steget. 

 

Fejl i de viste priser

Priserne angives med forbehold for synlige fejl. Hvis der er en fejl i de angivne priser, forpligter Ekoi sig til at kontakter kunden for at informere ham/hende og foreslå ham/hende at betale prisforskellen eller annullere bestillingen, hvis han/hun ønsker det.

 


BESTILLINGSFOLØB

For at godkende ordren skal køberen gennem flere trin:

- Han/hun vælger de produkter, han/hun ønsker at købe på www.ekoi.fr blandt de produkter, der tilbydes på hjemmesiden.

- Han/hun skal oprette en konto på hjemmesiden ved at angive de nødvendige oplysninger (efternavn, fornavn, adresse, telefonnummer, e-mail).

- Køberen godkender oplysningerne vedrørende ordren (produkter, pris, adresse).

- Køberen vælger den leveringsform og betalingsmetode, han/hun ønsker

- Køberen godkender sin ordre via et sikkert betalingssystem (SSL)

- Køberen modtager en bekræftelses-e-mail for ordren 

 

 

LEVERING 

Generelt

Alle de bestilte produkter leveres på en gang undtagen i særlige tilfælde. Produkterne leveres på den leveringsadresse, kunden har angivet, da han/hun godkendte sin ordre.

For de ordrer, der omfatter et eller flere produkter, der ikke fås, når ordren sendes, forbeholder Ekoi sig ret til at sende ordren uden de produkter, der ikke fås. I sådanne tilfælde refunderes køberen, eller han/hun får et tilgodebevis til en værdi af beløbet for det produkt eller de produkter, der ikke fås. 

Når produkterne modtages, skal kunden sikre sig, at produkterne er i god stand. 

 

Leveringform

Der tilbydes flere leveringsformer, alt efter hvad kunden vælger. 

For ordrer med levering i den europæiske del af Frankrig, er der tre muligheder:

- Levering til hjemmet eller på posthus med Colissimo

- Levering til afhentning med Mondial Relay

- Levering til hjemmet eller til afhentning med Chronopost 

For ordrer med levering i Belgien er der to muligheder

- Levering til hjemmet med Colissimo

- Levering til afhentning med Mondial Relay 

For ordrer med levering uden for den europæiske del af Frankrig eller Belgien er det Colissimo international, der leverer. 

 

Leveringstid

Leveringstiden afhænger af leveringsform og leveringsland.

Leveringstiden regnes fra det tidspunkt, hvor ordren sendes fra Ekoi. 

 

Alle ordrer, der foretages mellem mandag og fredag inden kl. 14 (undtagen helligdage), sendes samme dag. 

Alle ordrer, der foretages mellem mandag og torsdag efter kl. 14 (undtagen helligdage), sendes dagen efter efter kl. 14. 

Alle ordrer, der foretages fredag efter kl. 14 samt lørdag og søndag, sendes den følgende mandag eftermiddag (undtagen helligdage). 

Alle ordrer, der foretages på en helligdag, sendes om eftermiddagen den følgende hverdag. Leveringstiderne regnes fra det tidspunkt, hvor ordren sendes. 

 

Maksimal leveringstid (ud over helligdage og weekender)

 

ZoneMONDIAL RELAYCOLISSIMOCHRONO CLASSICCHRONO TIL AFHENTNINGSSTED
(Chrono afhentning)
Frankrig3 til 4 hverdage2 til 3 hverdage24 timer24 timer
Belgien4 til 6 hverdage3 til 4 hverdage5 hverdage-
Tyskland--5 hverdage-
Fransk oversøisk område-Leveringstiden afhænger af destinationen--
Europa-6 til 10 hverdage5 hverdage-
Andre lande-Leveringstid afhænger af destinationen--

 

 

De leveringstider, der er angivet på hjemmesiden, gælder fra det tidspunkt, hvor kunden modtager bekræftelses-e-mailen for ordren.

Ved levering til afhentning på et afhentningssted eller posthus har kunden 15 dage til at hente pakken efter at have modtaget en e-mail om, at pakken kan afhentes. Når denne trist er overskredet, sendes pakken tilbage til Ekoi, som tager kontakt til kunden. Hvis kunden ikke svarer, annulleres ordren, og kunden refunderes i henhold til fortrydelsesretten. 

 

Ved betaling med check gælder den angivne leveringstid fra den dato, hvor Ekoi hæver checken. 

 

Portogebyrer

Portogebyrer afhænger af leveringsform og land: 

 

ZoneMONDIAL RELAYCOLISSIMOCHRONOPOST TIL HJEMMETCHRONO TIL AFHENTNINGSSTED
(Chrono afhentning)
Frankrig5,90 €
Gratis levering ved køb for over 25€
7 €
Gratis levering ved køb for over 60€
12 €6,90 €
Gratis levering ved køb for over 95€
Belgien9,50 €
Gratis levering ved køb for over 25€
12 €
Gratis levering ved køb for over 80€
15 €
Gratis levering ved køb for over 79€
-
Schweiz 14 €
Gratis levering ved køb for over 99€
  
Tyskland--15 €
Gratis levering ved køb for over 49€
-
England  18 €
Gratis levering ved køb for over 79€
 
Spanien  15 €
Gratis levering ved køb for over 49€
 
Italien  15 €
Gratis levering ved køb for over 49€
 
Luxemborg  15 €
Gratis levering ved køb for over 79€
 
Holland  15 €
Gratis levering ved køb for over 79€
 
Irland  18 €
Gratis levering ved køb for over 79€
 
Portugal  18 €
Gratis levering ved køb for over 79€
 
Østrig  18 €
Gratis levering ved køb for over 79€
 
Fransk oversøisk område ZONE1-25 til 99 €
(Afhængigt af hvor meget din ordre vejer)
--
Fransk oversøisk område ZONE2 35 à 199 €
(Afhængigt af hvor meget din ordre vejer)
  

Europa

(ud over landene ovenfor)

-15 à 25€
(Afhængigt af hvor meget din ordre vejer)
--
Andre lande-30 à 40€
(Afhængigt af hvor meget din ordre vejer)
--

* Fransk oversøisk område zone 1: martinique, guadeloupe, la réunion.

 

Portogebyrer er inklusive alle afgifter. Portogebyret ses på siden "OVERSIGT OVER INDKØBSKURV" i købstunnelen og svarer til linjen "Portogebyr inklusive moms".  

 

Returnering

Produkterne kan kun returneres i henhold til fortrydelsesretten. Kunden har 14 hverdage fra modtagelse af ordren til at anmode om returnering ved at kontakte kundeservice. Derefter har kunden 30 dage til at returnere produkterne.
For alle anmodninger om returnering skal man kontakte Ekois kundeservice, inden man returnerer produkterne. Hvis man ikke gør det, kan anmodningen ikke behandles, når den modtages.

 Kundeservice: 

0 800 30 30 99

eller 04.94.95.25.86 

eller via e-mail: contact@ekoi.fr 

For at returnere en ordre skal man godkende returneringsprocessen med 

En artikel, der returneres inden for 30 dage efter modtagelse af bestillingen, kan enten refunderes eller tilskrives en tilgodeseddel efter kundens valg.

En arktikel, der returneres mere end 30 dage efter modtagelse af bestillingen, kan kun tilskrives en tilgodeseddel.

 

For ordrer der er blevet sendt med Colissimo: det er helt gratis for kunden at returnere ordren (udelukkende for den europæiske del af Frankrig og eksklusive udsalgsvarer).

Proceduren er som følger:

- Send en lille besked med det produkt, der returneres, der forklarer, hvorfor det sendes retur, samt personlige data og ordrenummer.

- Send en fotokopi af fakturaen for ordren med pakken.

- Send ligeledes en kopi af e-mailen fra eftersalgsservice (hvis der har været en udveksling via e-mail).

- Returner produktet med den oprindelige emballage og etiketter.

- Sæt den forudbetalte etikette, der blev modtaget sammen med ordren, på pakken, der sendes retur (udelukkende for FRANKRIG).

For ordrer der leveres uden for Frankrig, skal man kontakte kundeservice. Er det tilfældet, betaler kunden for at returnere produktet. 

 

For ordrer der leveres med Chronopost:

Det er helt gratis for kunden at returnere produktet (den europæiske del af Frankrig og eksklusive udvalgsvarer):

- Send en lille besked med det produkt, der returneres, der forklarer, hvorfor det sendes retur, samt personlige data og ordrenummer.

- Send en fotokopi af fakturaen for ordren med pakken.

- Send ligeledes en kopi af e-mailen fra eftersalgsservice (hvis der har været en udveksling via e-mail).

- Returner produktet med den oprindelige emballage og etiketter.

- Sæt den forudbetalte etikette, der blev modtaget sammen med ordren, på pakken, og angive tydeligt personlige data samt ordrenummer.

For ordrer der sendes til et Mondial Relay- afhentningssted:

Det er helt gratis for kunden at returnere produktet (den europæiske del af Frankrig og eksklusive udvalgsvarer).
Kunden skal kontakte kundeservice, som sender en gratis returneringsetiket, der skal sættes på pakken. Vær opmærksom på, at kunden ikke kan aflevere pakken på et afhentningssted uden denne returneringsetiket. Når en pakke returneres, skal den sendes til følgende adresse (som ses på returneringsetiketten):

JCR EKOI

Service SAV 

ZI DU CAPITOU

90 rue de l'industrie

83600 Fréjus

Frankrig

De returnede produkter kan kun være afprøvet (de må ikke være blevet brugt under træning eller vasket). Eventuelle gaver, der fulgte med produkterne, skal også returneres (ses på fakturaerne og i ordrehistorikken).  

 

 

FORTRYDELSESRET 

I henhold til fortrydelsesretten har kunden 14 hverdage fra den dag, ordren modtages, til at anmode om returnering ved at kontakte kundeservice. Kunden har derefter 30 dage til at returnere produkterne. De returnerede produkter skal være i perfekt stand, må ikke have været brugt og skal være i originalemballagen. I overensstemmelse med bestemmelserne i artikel L 121-20-2 i forbrugsreglerne, kan fortrydelsesretten ikke anvendes på personaliserede produkter.  

 

BEMÆRK: der gælder ingen fortrydelsesret for personaliserede produkter (f.eks. cykelhjelme med personaliserede stickers, trøjer med navn etc.).

 

BETALING

Alle ordrer er inklusive alle afgifter. For at færdiggøre din bestilling har kunden flere betalingsmuligheder:

- Kreditkort

- Paypal

- Check

- Betaling med kreditkort over 2, 3 eller 4 gange uden gebyr 

Der er flere muligheder for at betale over flere gange med kreditkort:

- 2 X uden gebyr ved køb for mindst 85€

- 3 x uden gebyr ved køb for mindst 150€

4 X uden gebyr ved køb for mindst 200€


Produkterne tilhører Ekoi, indtil ordren er betalt. Ekoi forbeholder sig ret til at blokere eller annullere en ordre, hvis dele af eller hele ordren ikke betales.

 

TILGODEBEVISER OG REFUNDERINGER  

Hvis produkter er defekte, eller hvis der er en fejl i leveringen fra vores side, tilbydes kunden et tilgodebevis eller en refundering af hele det opkrævede beløb (produkt + portogebyr + portogebyr for returnering baseret på La Postes priser).

Tilgodebeviser og rabatkuponer kan ikke anvendes på papirordrer.  

 

 

PRODUKTGARANTI 

Garantien på cykelhjelme gælder 1 år.

Garantien på tøj, briller og tilbehør gælder 1 år.

 EKOIs produkter er garanteret mod alle former for fabrikationsfejl. Alle EKOI-produkter, der returneres inden for garantien, og som anerkendes som defekte af EKOI, erstattes inden for 8 hverdage med den samme model eller en bedre model.


Produkter, der returneres til inspektion, skal sendes portofrit til vores lager (på nedenstående adresse) sammen med et dateret købsbevis og et brev, der forklarer, hvorfor produktet sendes retur.

Garantien dækker ikke almindelig slitage eller skader forårsaget af uheld, uagtsom adfærd, dårlig behandling eller skader, der er forårsaget af, at produktet har været udsat for ekstreme temperaturer.


Société JCR

90 rue de l'industrie

ZI Le Capitou

83 600 Fréjus

FRANKRIG  

 

 

PERSONLIGE OPLYSNINGER


De oplysninger, der indsamles på hjemmesiden, er udelukkende til internt brug og gør det muligt for os at behandle ordrerne. JCR videregiver ikke disse oplysninger. Du skal acceptere at give samtykke til en sådan brug af personlige oplysninger. I henhold til informatik- og frihedsloven fra 06/01/1978 har kunden ret til adgang til, rettelse af og indsigelse mod de oplysninger, der er registreret om ham/hende. Denne ret til rettelse kan udøves når som helst via post, der sendes til vores adresse.  

 

REKLAMEKAMPAGNER

Reklamekampagnerne er forbeholdt EKOIs hjemmeside, medmindre andet er angivet.

 

GÆLDENDE LOV


Nærværende kontrakt er underlagt fransk lov, og kontraktens sprog er fransk. Enhver strid vedrørende anvendelsen eller fortolkningen af nærværende kontrakt vil blive forelagt de franske domstole, der er de eneste der kan afgøre striden.