Favorit kategorier
Ekoï CRAZY DAYS, optil -60% 1 stk. gratis beholder til værktøj ved køb for mere end kr. 1.550,-

Ekoï fødselsdag

2001. Ekoï bliver født et mytisk sted

Nord-Frankrig. Ekoï blev født i Roubaix, en by, som cykelryttere verden over kender som stedet fhvor der er mål i det legendariske Paris-Roubaix, også kendt som "Nordens Helvede". Ekoï´s produkter blev derefter solgt i Frankrig gennem traditionelle detailhandlere.

2008. Ekoï bliver digital og etablerer sig i syd-Frankrig

Ekoï sprang på den digitale vogn med oprettelsen af websitet ekoi.fr: det år blev 602 franske og 22 belgiske kunder fristet og købte et produkt fra Ekoï. Mærket etablerede sig ved Middelhavets kyster, i Fréjus, ved foden af Esterel-bjergene og på Corniche d'Or

2009. 1. Første succes for en professionel cykelrytter med en Ekoï-hjelm i Tour de France

Ekoï udstyrer Agritubel-holdet, der dengang blev styret af Manu Hubert, den nuværende manager for Team ARKEA-SAMSIC, med hjelme, briller og tøj. Brice Feillu, en bjergrytter på dengang 23 år, vandt syvende etape af Tour de France iført en Ekoïhjelm. Det var den første Tour de France sejr for en Ekoï-hjelm. Mere end 1.500 kunder køber hjelme og briller på brandets hjemmeside...

2011. Første samarbejde med Philippe Gilbert

Ekoï underskriver en sponsorsaftale om kompressionstøj, der optimerer restitutionen, med Philippe Gilbert, som samme år bliver nummer 1 på verdensranglisten !!!! Siden da har Ekoï og manden med kælenavnet Phil fortsat samarbejdet og har knyttet tætte bånd, hvilket har gjort den belgiske mester til brandets ambassadør nr. 1 i verden mere end nogensinde før. Ti år efter fødslen af Ekoï er der mere end 5000 kunder, der sætter deres lid til mærket...

2012. Ekoï går på verdensturné

Ekoï træder ind i den lukkede kreds af brands, der samarbejder med et World Tour-hold, ved at udstyre AG2R holdet, der dengang blev ledet af Vincent Lavenu, med hjelme. Mærkets synlighed udvides ud over Frankrig og får gradvist en europæisk dimension.

2013. Ekoï præsterer på det højeste niveau i triatlon

Den belgiske triatlet Frederik Van Lierde vinder Ironman World Championship for første gang med en specialdesignet Ekoï tidskørselshjelm. Eventen blev derefter afholdt på Hawaii og amerikanerne opdagede dette franske mærke med forbløffelse! 

2014. Et website oversat til 8 sprog og .com

Ekoï besluttede sig for at sælge i hele Europa og oversatte sin hjemmeside til 8 sprog. Det blev til ekoi.com. Jean-Christophe Péraud, fra AG2R holdet, tager den samlede andenplads i Tour de France med en Ekoi hjelm. Salget vokser i Spanien, Frankrig og Benelux-landene. Ekoï udvider sit tekstilsortiment efter ønske fra franske kunder.

2015. Ekoï vinder det italienske marked

Fabio Aru, fra Astana-holdet, vandt Vueltaen med Ekoï-briller og gjorde mærket kendt i Italien. Italien blev derefter det tredje vigtigste land efter Frankrig og Belgien.

2016. Ekoï får international eksponering under Tour de France

Den franske cykelrytter og klatrer Romain Bardet fra AG2R-holdet vinder endnu en etape i Tour de France for Ekoï og tager en samlet andenplads; han giver mærket global synlighed, og salget vokser i hele Europa... Ekoï etablerer sig i Spanien og præsenterer sine første skomodeller.

2017. Sponsorat øger salget i Benelux og Tyskland

Quickstep-holdet, der er anerkendt som et af de bedste hold i verden, opfordrer Ekoï til at blive brillepartner... Det har en positiv indvirkning på salget i Benelux-landene.

Patrick Lange tilbyder Ekoï titlen som verdensmester i triatlon på Hawaii. Effekten var øjeblikkelig, og salget i Tyskland og Østrig steg kraftigt.

Ekoï bliver et af triatleternes foretrukne hjelm- og brillemærker.

2018. Rekordmange sejre på landevej

Ekoï var det mærke, der vandt flest landevejssejre det år med over 150 sejre, og Patrick Lange blev verdensmester i triatlon igen for anden gang med en Ekoï-hjelm og -briller.

Ekoï blev et anerkendt mærke i hele Europa.

2019. Oprettelse af VIP-klubben

Ekoï bliver tekstilpartner for ARKEA-teamet.

Det er endnu en stor høst af sejre, herunder den franske mestertitel til Warren Barguil (udstyret med en Ekoï-hjelm og briller), et legendarisk Paris-Roubaix til Philippe Gilbert og et exceptionelt år for franskmanden Julian Alaphilippe, der bærer mærkets briller og blandt andet vandt Milano San Remo, Flèche Wallonne og havde den gule trøje på Tour de France i 14 dage.

Dette er året for oprettelsen af club EKOÏ VIP, som har til formål at styrke fællesskabet i Frankrig og Europa. Ekoï-tekstiler er blevet et benchmark for europæiske kunder.

2020. Fra top til tå og i alle discipliner

Ekoï gør sig bemærket inden for mountainbike ved at udstyre KMC world number 1 team.

Ekoï bliver et førende mærke i Europa takket være sin uovertrufne værdi for pengene.

Ekoï er et af de få mærker, der er i stand til at udstyre dig fra top til tå til mountainbike, gravel, triatlon og landevej...

Medarbejderne flytter til et nyt sted. Det huser et lager og et showroom. Showroomet er mere end bare et udstillings- og salgsområde; det er et luksuriøst udstillingsvindue designet til at tilbyde en unik kundeoplevelse.

2021. Ekoï øger sit sponsorat og gennemfører en enestående Giro!

Ekoï er udstyrsleverandør til seks landevejshold, herunder Arkéa-Samsic, Cofidis, Lotto-Soudal og Saint-Michel. På de store ture tilbyder mærket sig selv en hidtil uset synlighed.

I Giroen fik mærket seks etapesejre, herunder to takket være den stærke australske sprinter Caleb Ewan (AR14-hjelm og -briller).

2022. Ekoï, et internationalt brand

Ekoï bliver officiel hjelmleverandør til Ironman world og beslutter sig for at angribe det amerikanske marked.

Ekoï får en ny dimension og bliver distribueret i Asien, især i Japan, takket være ambassadøren Fumy Beppu. Et showroom er åbnet i Hong Kong.

Ekoï underskriver et nyt partnerskab med landevejsholdet Israel Premier Tech og udstyrer ryttere fra top til tå.

Ekoï gør sin entré i gravel ved at blive partner med Wish One-holdet og Nicolas Roches hold.

Julien Absalon, en sand mountainbike-legende, bliver ambassadør og konsulent for mærket.

2023. Ekoï drager ud for at erobre Australien og Canada og signerer en trippel på Tour de France!

Ekoï etablerer sig i Australien og Canada og har i år indgået et partnerskab med Quebec og Montreal Grand Prix.

Ekoï tager tre sejre i Tour de France: 2 med Cofidis-holdet og 1 med Israel Premier Tech-holdet. Patrick Lange og Anne Haug bliver begge viceverdensmestre i IRONMAN!

Ekoï eksporterer til 80 lande, og der er mere end 720.000 kunder, der sætter deres lid til brandet!

#ekoi
Brug #ekoi og tag @ekoicycling på dine fotos for en chance for at blive vist.

 Nyhedsbrev

Mail-formatet er forkert. Venligst tjek dette.
Der er sket en fejl.
Denne email er allerede tilmeldt
Registrering er lykkedes

Tilmeld dig vores Nyhedsbrev, så du ikke går glip af gode Ekoi tilbud

Fortsæt med at handle på EKOI Racing Fortsæt med at handle på EKOI Classic